شهر زیبای سیاهکل
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

سیاهکل به معنی آبادی کناره کوه با شیب تند است و در واقع از دو بخش سی به معنی صخرة بزرگ و کوه با شیب تند و کل به معنی آبادی در زبان محلی تشکیل شده است. البته برای نام این شهر زیبا نظر دیگری هم وجود دارد و آن اینکه این نام برگرفته از از نام طایفة کرد سیاهگلی است که از اطراف قزوین به این منطقه کوچ کردند و امروز بازماندگانشان با نام ایلیات‌ها در سیاهکل زندگی می‌کنند. گفتنی است که زبان مردم سیاهکل در بخش مرکزی گیلکی و در بخش کوهستانی دیلمی است.

شغل اکثر مردم در این شهر نیز کشاورزی و دامداری می باشد و محصولاتی همچون برنج و چای از مهمترین محصولات آنها می باشد. همچنین پرورش زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم در این شهر بسیار پر رونق هستند. همچنان با گروه طبیعت گردی و آفرود دامونا همراه باشید.

گردشگری سیاهکل

شاید سیاهکل و نواحی جنگلی دیلمان را بتوان یکی از منحصر به فرد ترین نقاط ایران و خاورمیانه جهت سرمایه گذاری گردشگری دانست. از مهمترین جاذبه های طبیعی این منطقه می توان به آبشار لونک ، آبشار باباولی در روستای باباولی، مسیر بسیار زیبای جاده جنگلی سیاهکل به دیلمان ، بهار لاریخانی ، اسپلی ، آتشفشان درفک ، دریاچه‌های کولکشه و فشتال و سیدوارستان اشاره کرد.

سیاهکل علاوه بر زیبایی های طبیعی دارای جاذبه های توریستی دیگر همچون حمام تاریخی دیلمان مربوط به دوره شاه عباسی ، قلعه گرماور در روستای گرماور دیلمان ، قلعه کوتوال شاه در بلندی‌های شمالی شهر ، کاروانسرای تی تی در روستای بالارود ، خانه عضدی ، دژ گرماور و قله درفک در مسیر ۱۰ کیلومتری سیاهکل است.

سیاهکل همچنین دارای روستاهای بسیار زیبا و دیدنی است. روستای میکال که دارای آب و هوای خوش، مردمانی خون گرم ومهمان نواز، چشمه‌های دیدنی و زلال که برای گردش گران محلی  بسیار جذاب است از معروف ترین این روستاها می باشد.

امیدواریم که توانسته باشیم در این مطلب کوتاه شما را با یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشورمان بیشتر  آشنا کنیم. برای شرکت در تورهای طبیعت گردی می توانید با گروه طبیعت گردی و آفرود دامونا در تماس باشید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: